Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.12.2012 20:15 - Контактни Лещи или очила?
Автор: gabriela9501 Категория: Други   
Прочетен: 6284 Коментари: 7 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Късогледството промени живота ми,но едва ли само моя.Създава много неудобства. image

         Трябва да сложиш очила и да заприличаш на адския зубър..Когато навън ръми, отварям чадър,защото от капките вода върху очилата ми нищо не виждам.Трябва да внимаваш някой да не те удари по лицето,че очилата хвръкнат ли ..вари ги търси. .При някой хора, носенето на очила ги кара да се чувсват неудобно,комплексират се и се срамуват.Еми ето какво, няма нищо срамно,вече носенето на очила хората свързват ,с това че си интилигентен,образован,културен,възпитан.Мъжете пък си представят секси секретарки с очила.
        Благодаря на Господ, че е създал човека да измисли контактните лещи.Това са лещи,които се слагат в окото и виждаш напълно нормално.Е,има няколко ограничения ,но ги предпочитам пред това да нося очила
       Какво да изберем?
  Зависи от финансовото ви положение.Аз имам и двете.След като ви бъде установено късогледсвото или друго заболяване,което изисква коригиране на зрението,(това се случва само при очен лекар) поискайте съвета му какво да използвате.Хората са най-различни и някой не им понася на носят лещи,не могат да си ги слагат,имат много чувствителни очи.

      Първи вариант: Очилаimage
   За да купиш очила трябва да разполагаш с повече пари.Плащат се рамка (изцяло твой избор) и стъкла,за които трябва да се съветваш с очния лекар или облужващия ви в оптиката.За да бъдат направени очилата се изисвка малко време,зависи от възможностите на оптиката.Могат да бъдат направени и за час ,а може и до ден-два.За закупуването на всичко това ще са ви необходими поне 100 лева(зависи от  цените в оптиките).Хубавото е,че можеш да ги слагаш и да ги махаш ,когато си поискаш.Добра инвестиция е,няма да даваш повече никакви пари,освен ако има промяна в диоптъра,за което са нужни смяна на стъклата.
image
    Втори вариант: Контактни Лещи
   Те помагат при  зрителни смущения 
(далекогледство,късогледство,астигматизъм),както и за подчертаване или промяна на цвета на очите,за защита на очите от лъчения, за улесняване на зарастването на роговични рани.Контактните лещи са кръгли лещи, но много фини и приличащи на люспи, които са изработени с определени от очен лекар-контактолог диаметър и пречупваща сила. Те се определят с положителен или с отрицателен диоптър за коригиране съответно на далекогледство или късогледство.Според материала на лещата те са меки и твърди.
image
   Аз ползвам меки лещи.Има еднодневни,тридневни,седмични и месечни.Цената се увеличава с увеличаването на периода,в който могат да бъдат носени.Преди носех едномесечни,бяха около 10-12 лева.Наистина издържаха максимум 1 месец,след което започваха да ми дразнят на окото.Започне ли дразнението ВЕДНАГА трябва да бъдат сменени или можете да си доведете главоболия като например инфекция.Гадното е при лещите ,че винаги инвестираш в тях.Сега ползвам 3-месечни,но издържат повече време.Цената е около 20-25 лева.Това означава че на всеки 3 месеца вие трябва да плащате по 25 лева и това в продължение на години.Е, разбира се можете да купите и годишни лещи,които са много по скъпи.Ако се грижите добре за лещите си,те ще издържат повече.Има няколко важни правила които трябва стриктно да се спазват.
    Първо: преди да сложите лещите трябва да сте измили ръцете си със сапун.
    Второ: трябва да подсушите ръцете си.
    Трето: преди да сложите лещата ,тя трябва да бъде промита САМО със специален разтвор за лещи (ето още един задължителен разход към лещите).Този разтвор дезинфекцира и почиства лещата.Цената на
imageразтвора зависи от количеството.
  
След всичко това вече можете да сложите лещата много внимателно в окото,внимавайте да не я изтървете в мивката или канала.Те са безцветни и трудно ще я намерите.
   Има и цветни лещи,чрез които можете да променяте цвета на очите.Те са по скъпи от обикновените лещи и също имат срок на годност.

image    Меките лещи имат предимствата, че са с по-дълъг живот, дават максимално добра корекция на зрението - с ясен, бистър образ и с добре отстранен астигматизъм. При тях не се получават гъбични инфекции, както при носенето на меки лещи. Неудобствата, които могат да предизвикат обаче не са малко: ограничена продължителност на носене - до 14 - 16 часа, лесно изпадане от окото при по-рязко мигване с клепачи или при рязко движение на окото в орбитата му, трудна поносимост.
   Когато сте с лещите недейте да си търкате очите,защото лесно може да паднат.Пазете в очите ви да не попада вода,особено ако сте на басейн или море.Ако се безпокоите от това дали ще можете да се гримирвате,да може.Пазете очите си от цигарен дим.



image

"Онези, които искат най-малко, са най-близо до боговете. "-Сократ





Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stix - Препоръчвам контактни лещи, няма ...
26.12.2012 20:25
Препоръчвам контактни лещи, няма проблем с тях, очите бързо свикват, единствения недостатък при тях е, че при рязко обръщане, лесно падат... и са неподходящи при много високи диоптри:)

Така и не можах да свикна с очила...
цитирай
2. grayscale - .
26.12.2012 23:56
Контакните лещи са за нечовеци !
цитирай
3. hinki - ***
27.12.2012 01:36
Прочетох статията с интерес. Тук към сложил някои упражнения за очите.
http://hinki.blog.bg/izkustvo/2007/04/12/uprajneniia-za-ochite.59846
Според мен подобряването на остротата на зрението е напълно възможно.
:)
цитирай
4. saportok - Успех в борбата Ви желая! Весела ...
27.12.2012 09:14
Успех в борбата Ви желая!
Весела Коледа и добро зрение с очите и сърцата!
цитирай
5. rpatel - А аз вече от няколко години съм с лещи ...
27.12.2012 10:54
А аз вече от няколко години съм с лещи и да ти кажа не е толкова страшно. Свиква се. А и за да знам, че съм ги поставила правилно си купувам цветни такива. Любимите ми са на Adore. 3 месечни са, но при добри грижи изкарват и 6, а и всеки път мога да си купя нов цвят, което е забавно. Така, че получавам 2 в 1. Хем виждам добре, че с 3 диоптъра късогледство е неприятно, хем днес съм със сини очи, след 3 месеца със зелени, после с тъмни...
Така, че аз съм твърдо ЗА лещите. Е, имам и очила, но ги нося само когато гледам телевизия вкъщи или ако случайно съм си замърсила окото и не е добра иде да нося лещи него ден. Но това се случва рядко. Всъщност ми се е случвало само веднъж за 5 години.
Обаче всичко си е въпрос на избор, но аз не бих се отказала от лещите!
цитирай
6. zabavnata - Нямам проблем с очите, но...
27.12.2012 17:10
Дъщеря ми има и очила, и лещи. Лещите са и по-удобни, повече се харесва с тях. Според нея периферното и виждане е по-добро с лещите. Мислила съм и за лазерна корекция, но там никой не се наема да ми даде 100% гаранция. Очила или лещи все едно, важното е да се чувствате готини, умни, неотразими. Аз си я обичам и с очила, и с лещи, всякак.
цитирай
7. nefertiti20 - Дъщеря ми има и очила, и лещи. Лещите ...
27.12.2012 20:33
zabavnata написа:
Дъщеря ми има и очила, и лещи. Лещите са и по-удобни, повече се харесва с тях. Според нея периферното и виждане е по-добро с лещите. Мислила съм и за лазерна корекция, но там никой не се наема да ми даде 100% гаранция. Очила или лещи все едно, важното е да се чувствате готини, умни, неотразими. Аз си я обичам и с очила, и с лещи, всякак.

Аз също нямам проблем с очите но дъщеря ми има и още в 10клас сложи очила, след няколко месеца купихме и лещи, каза че с лещите се чувства много по конфортно и по добре, но си ползва и очилата. Моя приятелка от 5клас носи очила и лещи, не веднъж съм и купвала лещи защото живее в малък град и там нямат оптика. И очилата и лещите си имат предимства и недостатъци. Но определено според моите познати е по добре с лещи.Пазят окото от прашинки, пазят и от сапуна в банята, изобщо е по удобно, но винаги трябва да си запасен с разтвор и контейнерчета за тях. А и в джоба винаги трябва да имаш капки за накапване, защото изсъхват самите лещи. Въпрос на избор и на финансови възможности според мен.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gabriela9501
Категория: Други
Прочетен: 50126
Постинги: 6
Коментари: 8
Гласове: 24
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031